Yleinen työjono näkyy kaikille, niin toimistolla kuin kentällä. Jonosta huoltomies voi varata puhelimellaan työn itselleen, tai työnjohtaja voi delegoida työn, jolloin se ei enää näy muilla.
Työnjohtaja näkee yhdellä silmäyksellä mitä töitä kenelläkin on tulossa, työn alla ja valmiina. Työt, joiden määräaika on umpeutumassa, tai jo umpeutunut, näkyvät Ajankohtaista-listassa.
Ilmoittaja saa sähköpostilla kuittauksen vastaanotetusta tilauksesta. Kun huoltomies kirjaa työn valmiiksi, Huoltokanava lähettää ilmoittajalle kuittauksen valmistuneesta työstä.
Kuva kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa. Valokuvia voi liittää työtehtävään, ja ne näkyvät myös puhelimissa. Kännykkäkameran kuvia voi liittää suoraan kentällä, ja ne näkyvät samantein toimistolla. Kaikki kuvat tallentuvat ikuiseen arkistoon.
Kun työn delegoi kiireellisenä, Huoltokanava lähettää automaattisesti huoltomiehelle tekstiviestin.
Mittareiden luenta puhelimella. Kulutusten normeeraus ja automatisoitu raportoiminen sähköpostitse isännöitsijöille.
Kun työlle kirjataan kuluneita tarvikkeita, tarvitsee vain syöttää LVI-numero, ja hakutoiminto täydentää selitteen. LVI-osia voi hakea myös tekstihaulla, ja haku toimii sekä puhelimella että tietokoneella.
Huoltokanavassa on useimpien LVI-tukkujen tuoteluettelot jo valmiina ja automaattisen päivityksen ansiosta hinnat ovat aina ajantasaiset. Jos jokin tuoteluettelo puuttuisikin, on oman Excel-luettelon lataaminen helppoa.
Kierroksia voi suunnitella karttatyökalulla ja kirjaaminen tapahtuu kentällä yhdellä napautuksella. Useat käyttäjät voivat suorittaa kierroksia samanaikaisesti ja kaikki näkevät reaaliaikaisen tilanteen. Kierrokset voi myös GPS-paikantaa.
Tunnetaan myös nimellä huoltokirja tai vuosikello ja mahdollistaa huoltosopimuksen mukaisen vuosisuunnitelman muodostamisen. Huoltokalenteri delegoi kuukausittain tehtävät kentälle ja näyttää valmistuneet tehtävät kalenterissa.
Esimerkiksi ovea avattaessa huoltomies voi katsoa suoraan puhelimestaan, kuka asunnossa asuu. Pääsyn asukasrekisteriin voi rajata vain tietyille työntekijöille sekä suojata henkilökohtaisella PIN-koodilla. Asukkaat voi päivittää suoraan Alma Talentin Asukaskysely -palvelusta.
Kotisivuille upotettava lomake, josta tiedot siirtyvät suoraan Huoltokanavaan. Muuttoilmoitusten perusteella asukasrekisteriin tehtävien muutosten automatisointi nopeuttaa käsittelyä.
Huoltomiesten on helppo kirjata tehdyt työt ja kuluneet tarvikkeet. Laskutusvaiheessa kaikki tieto on valmiiksi käsillä. Laskutettavien töiden määrän per kiinteistö näkee yhdellä silmäyksellä. Kaikki tieto on alusta loppuun sähköisessä muodossa, eikä mitään pääse unohtumaan.
Sopimuslaskujen aikataulutus ja laskutus. Lisälaskutettavat työt mahdollista yhdistää sopimuslaskuihin.
Laskujen lähettäminen käyttäen rajapintaa: mm. Fennoa, Fivaldi, Helpostilasku, Netvisor, Procountor, Ropo24, Talenom. Monet rajapinnat mahdollistavat myyntireskontran päivityksen, jolloin esim. erääntyneet laskut näkee Huoltokanavasta.
Extranetissä isännöitsijät ja hallitusjäsenet pääsevät näkemään kiinteistöjensä työhistorian ja mittarilukemat suoraan omalta tietokoneeltaan.
Vikailmoituslomake on helposti upotettavissa huoltyhtiön kotisivulle.
Sähköpostilla saapuvat työtilaukset voidaan ohjata suoraan Huoltokanavaan. Tilaaja saa heti automaattisen kuittauksen ilmoituksen vastaanottamisesta.
Saunavuorolistojen ylläpito ja tulostaminen.
Avainlainojen rekisteröinti. Lainan merkkaaminen kännykällä. Ulkopuolisten lainaukset mahdollista allekirjoittaa joko tulosteeseen tai sähköisesti.
Autopaikkojen hallinta ja jonotus.
Huoltokanavaa käytetään nettiselaimella, joten sitä ei tarvitse asentaa tietokoneelle tai puhelimeen. Sinulla on aina uusin versio käytössäsi. Huoltokanava toimii kaikilla selaimilla ja puhelimilla.